Het interactieve platform biedt alle benodigde kennis, begeleiding en de bijbehorende kwaliteitsproducten voor een verantwoorde, actieve lifestyle: zowel food als non-food van diverse merken. Het welzijn van mensen en dier staat daarbij centraal. Uniek is de link die het platform legt tussen on- en offline kanalen, om zowel de klant van nu als die van de toekomst tijdens zijn ‘customer journey’ optimaal te kunnen bedienen. Daardoor kan er perfect worden ingespeeld op alle mogelijke contactmomenten die er zijn: van inspiratie tot daadwerkelijke aankoop.
Inspireren en activeren
Prins, dat innovatie hoog in het vaandel heeft staan, haakt met Lifestyle for Pets in op de laatste ontwikkelingen in de markt. Het platform wil dierenliefhebbers inspireren, activeren en stimuleren om via de aangesloten webshop en offline winkels passende producten en diensten af te nemen. De fysieke winkel profiteert daarbij van zowel de off- als online verkopen. Van een diervriendelijk ingericht huis tot leuke activiteiten ondernemen met je huisdier: Lifestyle for Pets wil een complete beleving bieden. De adviezen, service en producten richten zich niet alleen op honden en katten, maar ook op konijnen, knaagdieren, vogels, reptielen, vissen en paarden.
Het online tv-kanaal Lifestyle for Pets TV zal gaan uitzenden via mobiel, desktop, smart-tv en tablet. Het is mogelijk om de geboden informatie zowel real-time als on demand te bekijken. De gebruikte technologie maakt het mogelijk om producten die tijdens de uitzendingen worden getoond direct online te bestellen. De consument kan vervolgens kiezen of hij het product thuisbezorgd wil hebben of zelf wil ophalen in een dierenspeciaalzaak.
Passie, kennis en service
Prins Petfoods maakt 100% natuurlijke honden- en kattenvoedingen. Passie, kennis, service en hoogwaardige specialistische producten zorgen ervoor dat het ruim vijftig jaar jonge familiebedrijf in Veenendaal flink blijft groeien. Mede door het lifestyle-concept maakt Prins de bedrijfsslogan ‘Meer dan voeding’ meer dan waar.
De gesprekken met diverse partijen, zoals collega-leveranciers en winkels, over dit nieuwe concept zijn in volle gang. Prins Petfoods wil het platform samen met internationale partners ook uitrollen in het buitenland. Ook hier staan verantwoorde producten, het welzijn van het dier en het bieden van kennis en advies centraal.